Forloren Kyllinge Farsbrød

Opskrift farsbrød hakket kylling, forloren hare, kyllingefarsbrød


 
Ingredienser
800g hakket kylling
2 æg
1 dl fløde
4 spsk. mel
2 løg
3 fed hvidløg
2 pakker sliced bacon
1 bundt persille
Tørre chiliflager
1 tsk. salt
Friskkværnet peber

Så var der sku hakket kylling på tilbud. Men hvad fanden skal man stille op med Kyllingefars? Kyllingeburger har jeg prøvet og gider ikke ha burger igen. Fik den fantastiske ide at lave farsbrød eller forloren hare som den også bliver kaldt. Hvorfor hedder det egentlig farsbrød? Hva så med mor, må hun ikke spise af den? Skal jeg lave to, et farsbrød og et morsbrød? Forloren hare er da endnu mere grotesk. Forloren er et gammelt dansk ord som betyder så meget som falsk. At det ikke er en rigtig hare kan jeg sku da godt se. Så kan man da også kalde en lasagne for forloren hest, hestekød er der da i det mindste i. Hva med at kalde den forlorent brød, det kan jeg gå med til. Nå, det kan sku da også være lige meget, min forloren-kyllinge-brød blev i hvert fald fantastisk.
I modsætning til svinekød er kylling meget magert, dvs. hvis du ikke supplerer med bacon bliver den fu#king tør. Derfor pakkede jeg den godt ind i sliced bacon og pumpede den med fløde. Hvis du ikke synes det er nok, så kom et par bacon tern ind i farsen, eller et pund smør, så skal den nok blive saftig. Bland alle ingredienser sammen (naturligvis ikke sliced bacon), og ælt det hele godt sammen. Form det til et brød, eller en hare hvis du er kreativ nok, og pak den ind i sliced bacon. Bages i ovnen ved 200°C i ca. en time.

Tip. væden fra farsbrødet, må vist hellere kalde det fedtet fra bacon, egner sig særdeles godt til en sovs, blandet op med kartoffelvand og tomatpuré.

2 kommentarer:

Jette Birke Nielsen 7. januar 2019 kl. 18.44  

Hej
Hvor mange personer er opskriften til?
Det ser så lækkert ud, at jeg skal prøve det.

Med venlig hilsen Jette

Kokke Kongen 28. februar 2020 kl. 18.39  

Hej Jette
Det kommer helt an på hva der er for en slags person/personer du serverer retten til. Jeg kender sku en som vil kunne spise det hele selv. men den burde række til 4 personer hvis serveres kartofler til.

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP