Fu#king nem Couscous

Opskrift couscous


 Ingredienser
1 kop couscous
1 kop vand
Salt eller bouillon

Hvorfor jeg kalder denne ret for fu#king nem couscous? Fordi jeg er træt af at høre jer tabere klage over at couscous altid bliver til noget ulækkert grød. Det er faktisk fu#king nem at tilberede couscous. Du har måske prøvet at koge couscous og undret dig over hvorfor det blev til en fu#king grød? Forklaringen er; "Du må aldrig koge couscous, din spade!!!" Hæld kogende vand over couscoussen og lad den trække under låg i 5 minutter. Og hvor meget vand skal der så bruges til couscous? Altid 1:1, så det må du da kunne finde ud af.

Kog vand i en el-koger. Kom en kop couscous i en skål eller gryde blandet med lidt salt eller grønsags bouillon. Når vandet koger, så hældes en kop kogende vand over couscousen. Og så skal den bare trække under låg i 5 minutter. Efter 5 minutter skal den lige løsnes med en gaffel.

Den kan bruges til salat eller serveres til diverse retter i stedet for ris. Du kan også stege diverse grønsager og blande med couscous, som fx denne opskrift på couscous Kisir.

5 kommentarer:

Annelouise Kofod Freiesleben 14. december 2012 kl. 18.09  

Haha...sådan, tag den...ok forstået!
Dejligt med en ligefrem opskrift, så tabere som jeg kan få succes med min madlavning;-)

Unknown 26. maj 2016 kl. 17.48  

Elsker din opskrift! Og dit sprog! Endelig en der ikke er bange for at tale lige ud af posen!

Unknown 17. august 2016 kl. 12.37  

Det vil jeg prøve. Tak for oplysningerne ��

Unknown 10. marts 2017 kl. 18.10  

Jeg elsker denne gennemgang af hvordan det gøres!
Det er nemlig super nemt og en mega lækker ret.

Anonym,  23. februar 2019 kl. 13.04  

Sikke flot sprog,du bruger du er vel nok dygtig.

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP