Gule bede salat

Opskrift rødbedesalat, gulebedesalat, persille, Quinoa, gule bede salat 


Ingredienser
3-4 gule beder
½ kop quinoa
1 appelsin
1 citron
1 håndfuld bredbladet persille
2 spsk. Goji bær

Jeg skylder jer denne her opskrift på gule bede salat, som jeg serverede til kyllingefrikadellerne. OK, et halvt år forsinket, men her er den.

Den her salat kan du lige så godt lave med røde beder. Jeg hader dog at tilberede rødbeder. Det griser så helvedes meget og den røde farve er ikke til at få af. De gule beder er til gengæld meget mere brugervenlige og børnevenlige. Og når du skærer dem over stråler den gule farve som en sol. De røde beder er onde og kun ude på at ødelægge dit tøj med den dæmoniske røde saft fra helvede.

Start med at tilberede quinoa, den skal nemlig nå at køle ned inden du bruger den i salaten. Inden du koger quinoa, skal det skylles grundigt, det fjerner den bitre smag. Skyl quiona i vand indtil vandet er klar og det ikke skummer. Lad vandet dryppe af over et si. Kog 1 del quinoa i 2 dele vand. Altså ½ kop quinoa koges i 1 kop vand. Efter 10 minutter slukker du for varmen og lader det stå og trække. Ta' til sidst låget af så vandet kan fordampe.

Mens quinoaen køler ned, tilbereder du alt andet. Bederne skal rives på enten et rivejern eller endnu bedre, med en Veggie Twister. Det bedste resultat får du naturligvis med Veggie Twisteren, især når du har børn, de tror det er spaghetti. Det er dog en god ide at rive gulebede-spaghettierne over, så du ikke står med kilometerlange strimler.

Ah shit, jeg skal sku da i byen. Skal tjekke ud et par ølbarer med to gode venner. Jeg skal nok fortsætte med opskriften i aften/nat… ses senere.............

Så, er tilbae der.. whats uppp. Drukket sååååå mange dejlige øl. Hva fanden laver jeg her? Nå ja, skulle skrive den her opskrift færdig. Hvor kom jeg til? Øhh ka sku ik konsentrere mig. Jeg ska tisse…

Hold fast, nu kommer et digt, jeg er nemlig filosoff.


”Åh nej, røde pletter i mine trusser,
Er det mon årstiden til virusser.

Det sikkert menstruationen på vej.
Jeg er jo mand, så det ej.

Det er de satans rødbeder,
der har efterladt deres evigheder.

De gule beder, farven er så fin.
Nu skinner solen ud af røven min.”


Kom det hele i salaten og slut prut færdig er slaten. Godnat.

2 kommentarer:

Unknown 6. august 2016 kl. 00.16  

Jeg kom faktisk forbi, fordi jeg ledte efter mere information om safran og nu har jeg læst dine indlæg i godt og vel en halv time. Ufatteligt morsom blog. Dem mangler vi godt nok nogle flere af. Jeg kan dog ikke lure, om du stadig er aktiv, men så må jeg nøjes med de andre indlæg.
Hilsen en mad-nørd.

Kokke Kongen 14. august 2016 kl. 22.53  

Hej Sigridsoegaard

Jo, er da stadig aktiv, men bliver ikke så meget for tiden. Er jo ret tidskrævende at skrive de her opskrifter og samtidig skal man jo helst være ædru så de er til at forstå :)
Holder lige sommerferie, men der kommer flere gode opskrifter i august.

Vh
KokkeKongen

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP