Julekonfekt med 4 årig

Dadelkugler



Ingredienser

Til dej
100g dadler
50g mandler
50g valnødder
2 spsk. kokosolie
1 spsk. kakao

Til puder/pynt

Kakaopulver
Lakridspulver
Puddersukker

Julekonfekt behøver ikke være usundt. Her en opskrift på konfekt helt uden sukker. OK de der dadler er godt nok søde.
Min datter skulle naturligvis hjælpe. Det gik grueligt galt sidst vi skulle lave marcipankonfekt, men der var hun jo også kun 2. Med 4 år burde hun kunne styre sig. Denne gang spiste hun ikke engang af ingredienserne. Faktisk kan hun ikke lide dadelkuglerne, som faktisk er ret nederen, da de var tænkt som sund slik.




Fremgangsmåden er utrolig nemt. Hvis nu har nogen som vasker op efter dig, så er det faktisk også sjovt. Valnødder og mandler kommes i en blender. Har selv en KitchenAid Blender som er en af de bedste blendere som findes. Det er ikke kun reklamesnak. Jeg har ikke tal på hvor mange blendere jeg har smadret indtil jeg investerede i en KitchenAid blender. Den har jeg endnu ikke fået smadret. Kun koblingen blev slidt op, men den kan nemt skiftes. Den har ligeledes en funktion til at knuse nødder, isterninger osv.

Efter du har malet nødderne til en slags mel, tilsættes de resterende ingredienser til dejen. Fjern kernerne fra dadlerne inden du blender dem. Jeg fik fat i en pose daler uden kerner, lucky Me. Husk, det er kokosolie og ikke kokosmælk som skal bruges. Det hele blendes indtil det ligner en omgang lort. Ædr… siger du, det var sku da min datter som sagde det. Helt ærlig, det ligner virkelig afføring hvor vedkommende ikke har tygget nødderne godt nok.



Form små kugler, ca. 2cm diameter. Sæt dem i køleskabet ca. 1 time. Rul dem i kakaopulver, eller andet. Min datter ville absolut have grøn krymmel, ” so don't blame me!” Her ses så resultatet. Min datter syntes hendes med det grønne krymmel var en klar vinder, men her var vi meget uenige.

0 kommentarer:

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP