Engangsgril hygge i Valbyparken

Opskrift gril majs marinade nakkekoteletter

Ingredienser
4 nakkekoteletter

Marinaden:
1 spsk. engelsk sauce
1 spsk. HP sauce
1 spsk. ketchup
1 tsk. stødt koriander
Lidt tør chili
Salt og peber

2 majs
Smør
Salt

Pastaskruer
Pesto

Fu#king go vejr i dag og mega lyst til at grille. Men hvad fanden skal man grille når der ikke er handlet ind til en barbecue. Så må man vel improvisere. Jeg fandt de ovennævnte ingredienser samt lidt salat. Og nu skal jeg edder fu#kme fortælle jer hvordan man laver en satans go barbecue med ingredienserne foroven.

Inden du pakker dit grej og tager af sted så er der altså lidt arbejde.
Først marinerer du dit kød, det godt må stå og marinere lidt inden du klasker det på grillen. Jeg køber aldrig marineret kød i slagterafdelingen. Efter en udsendelse jeg så, hvor køddet i et supermarked blev pakket om adskillige gange og til sidst marineret for at kamuflere den grimme farve og dække over lugten af rådenskab, så køber jeg kun fersk kød.
Og det er altså ikke svært at lave en god marinade. Bland indgredienserne til marinaden og kom det ind i en frysepose sammen med kødet. Lad det så marinere i køleskabet indtil du skal af sted.

Jeg fjerner ikke bladene fra majskolberne. Det forhindrer at majsene brænder på og så giver det en rigtig god smag. Fold bladene ned som når du skræller en banan. Smør majsen ind i smør og drys med salt. Fold bladene tilbage og pak dem ind i staniol.

Kog nudlerne og skyl dem under koldt vand. Bland dem med dit hjemmelavede pesto.
Når du så skal til at grille, så kan du sagtens starte med at ligge majsene på grillen mens der stadig er flammer, de skal mindst have 15 minutter og husk at vende dem. Jeg går ud fra at du selv kan finde ud af at grille køddet.

Mens du venter på dit lille grileventyr, kan du bruge tiden på at observere de andre tabere i parken lave røgsignaler og løbe skrigende rundt med deres andengrads forbrændinger.

0 kommentarer:

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP