Pangasius med Lime og Chili

Opskrift pangasius filet med lime chili sauce og fettuccine
Ingredienser

600g pangasius filet
2 lime
2-3 tsk. grøn curry paste
3 fed hvidløg
2 porrer
1 bundt frisk koriander
Salt
olie
500g Frisk Fettuccine

Fisk 2 gange om ugen. Ja for fanden, men det kræver altså lidt kreativitet, fordi jeg gider sku ikke spise den samme fiskeret hver uge. Så i dag har jeg været lidt kreativ og kreeret min egen fiskeopskrift. Og uden at prale, så blev det en infernalsk delikat fiskeret, som selv dem som ikke kan lide fisk ville spise, fordi den smagte overhovedet ikke af fisk. Måske fordi jeg kom lidt for meget af den grønne chili paste i.

Og sådan gør du. Skær fiske fileterne i stykker. Skær porrerne i skiver og hak hvidløget fint. Varm olie i en stor pande eller wok og svits kort porrer og hvidløg på lavt plus. Tilsæt grøn carry paste, så meget som du nu kan tåle og rør det hele godt sammen. Nu vender du fiskestykkerne i panden og tilsætter efterfølgende limesaften. Lad retten småsimre i få minutter. Koger det for længe falder fisken fra hinanden. Smag til med salt. Frisk koriander tilsættes inden servering.

Den friske fettuccine kommes i en stor gryde med kogende vand og koges i ca. 5 minutter.

2 kommentarer:

Anonym,  20. marts 2013 kl. 16.38  

Hold dig fra pangasius, det fyldt antibiotika ;)

Kokke Kongen 21. marts 2013 kl. 17.32  

Jeg har heller ikke været syg i lang tid, må ha fået for meget pangasius :)

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP