Det kulinariske nye Testamente

Boganmeldelse
"Gyldendals store Kogebog"

Nu kan du få "Biblen" af alle kogebøger, Gyldendals store Kogebog for næsten halv pris, altså for 179,- dadler hos SAXO. Jeg mener den ellers plejer at koste 300,- kr. Har ikke set den billigere.
Og hvad får du så for pengene? Næsten 3000 opskrifter fordelt på 688 sider i en bog på 2,5 Kg. Dvs. 6 øre pr. opskrift. Det er vel så godt som gratis. Som sagt er det ikke en lommebog som du bærer rundt med dig. 2,5 Kg solid kogeinformation.

Gyldendals store kogebog henvender sig til taberne, som ikke kan koge et æg, men også til dem, som tør kaste sig ud i mere avancerede kulinariske oplevelser. I bogen finder du ikke kun opskrifter, men også grundviden og vejledninger i kokkekunsten. Ejer du bogen, har du ikke brug for andre kogebøger, eller de strimler af opskrifter du klipper ud af familie journalen, ud med dem. Med ”Gyldendals store kogebog” får opskrifter til de mest kendte retter, som du så selv kan lege og eksperimentere med, og måske lave din helt egen opskrift.

Hvis jeg skal sige noget negativt om bogen, så er det billederne. Jeg savner fotografier til opskrifterne. Og de tegnede ilustrationer minder mig om billederne i mine skolebøger fra 80´erne. Men bogen fungerer fint som opslagsbog, en slags koge-leksikon. Og jeg kan ikke komme i tanke om én kendt opskrift som ikke er nævnt i bogen. Kogebogen som ikke må mangle i dit køkken. Den får i hvert fald 4 stjerner, 3 hjerter og 5½ kokkehuer fra mig.

Gyldendals store Kogebog er skrevet af Anne Skovgaard Petersen og Hanne Bloch, som begge er forfattere til utallige kogebøger, herunder bl.a. Mad med børnene, Mad for ingen penge og Mit italienske køkken.

0 kommentarer:

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP