Stegte Rispapir Ruller

Opskrift rispapirruller Hanoiruller vietnamesiske forårsruller af rispapir

 Ingredienser
1 pakke med rispapir
250g hakket kylling
(eller hakket gris)
Bønnespirer
1 gulerod
3 forårsløg
chili
Frisk koriander

Jeg var igen en tur forbi Shop Asia på Frederiksberg. Jeg fik bl.a. købt en pakke rispapir. Det er ikke første gang jeg laver forårsruller af rispapir, men sidst var det de kolde af slagsen. Jeg fandt et par opskrifter hvor de bliver stegt i noget olie, og det slatne rispapir skulle så blive sprødt.
Nu læs det her godt igennem så du ikke kommer ud i samme fu#king situation jeg havde med de her satans rispapir-op-i-min-røv-ruller.

Skær guleroden og forårsløgene i tynde tynde strimler. Er du en klovn til at skære grønsager i meget tynde strimler, så brug en Veggie Twister. Bland alle grønsager sammen med hakkekødet og lidt salt.
 Kom noget lunkent vand i en stor flad pande. Et stk. rispapir ad gange dyppes i vandet til det er blødt, og foldes derefter ud på en tallerken eller bræt. Og det er nemmere sagt end gjort, for det slatne rispapir kan klistre sammen og du kan ikke få det fra hinanden medmindre du kommer det tilbage i vandet.
Rul en lille pølse af hakkekødblandingen og lig den nederst på rispapiret. Nu foldes rispapiret sammen som vist i min tidligere opskrift, se her. Det er vigtigt at de bliver rullet stramt, da de ellers åbner sig under stegningen, (det gjorde de fandme alligevel). Det gentages indtil alt fyld er opbrugt. Lig dem på en tallerken, men pas på de ikke rører hinanden, da du ellers har siamesiske tvillinger, som ikke kan skilles uden organtransplantation.
 Hæld 1 L olie i en gryde og varm det godt op. Kom ikke for mange ruller i olien ad gangen, da tvillingefænomenet stadigvæk er gældende i olie. Som sagt kan rispapiret åbne sig i olien, og så falder inderlortet ud, spreder sig i olien og kommer til at stinke ad helvede til.
 Jeg fandt efterfølgende en opskrift, hvor samme problem blev beskrevet, og som alternativ blev rullerne penslet i olie og stegt i ovnen på et stykke bagepapir, og resultatet skulle være lige så godt. Næste gang vil jeg i hvert fald prøve at lave dem i ovnen. Men du er da velkommen til at prøve de dybstegte.

3 kommentarer:

Anonym,  3. oktober 2011 kl. 17.06  

Spændende at prøve at stege rispapirsrullerne, det vil jeg da tænke på næste gang :-)

Jeg tror jeg vil prøve om jeg kan komme forbi Shop Asia engang jeg kommer til København. Jeg har tit handlet der over nettet.....

Mange hilsner
Birthe

Kokke Kongen 8. oktober 2011 kl. 13.05  

Ja, det meste kan man bestille og få sendt fra Shop Asia, de har jo næsten alt. Men det er en fordel at komme personligt forbi, da de ikke sender frostvarer :)

iphone reperation 19. oktober 2011 kl. 11.39  

Det vil jeg da også prøve. Tak for tippet :)


Hilsen

Mads
http://www.mobilreparationer.dk/

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP