Shrimp Curry på 20 minutter

Opskrift indisk shrimp curry, reje karry

 Ingredienser

300g tiger rejer
Kokosolie eller ghee
1 dåse kokosmælk
1-2 løg
2 tsk. ingefær paste
2 tsk. hvidløgs paste
1-2 tsk. karry paste
3 grønne kardemomme
5 nelliker
1 stjerne anis
1 spsk. koriander frø
2 lemon leaves
Frisk koriander

Er det muligt at tilberede en delikat indisk ret på kun 20 minutter? Ja, og det ville kun ta mig 10 minutter hvis ikke jeg skulle vente på at risen er kogt færdig. Jeg må dog tilstå, at jeg brugte ingefærpaste og hvidløgspaste fra glasset. Havde jeg brugt frisk ingefær og hvidløg måske endda lavet curry pasten fra bunden, så ville det nok ta 1 time. Men somme tider skal det jo gå hurtigt. Men bare fordi det skal gå stærkt, behøver det jo ikke smage af røv. Og jeg vil påstå, at i denne her ret er der mere næring end i en fu#king dybfrost pizza.

Og sådan gør du. Hold fast, det går stærkt. Start med at sætte risen over, det er det som tager længst. Hak løget fint. Smelt kokosolie eller ghee i en gryde. Kom løget i gryden. Knus de tørre krydderier i en morter. Tilsæt krydderierne i gryden og svits kort til smagsstofferne træder frem. Kom ingefærpaste, hvidløgspaste og karry pasten i. Rør rundt og svits kort. Tilsæt rejerne og rør rundt til de får en rødlig farve. Tilsæt kokosmælken og lemon leaves, bring til kog og smag til med salt. Pynt med frisk koriander, færdig. Nu skal du bare vente på at risen er kogt færdig.

0 kommentarer:

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP