Tandoori Kylling

Opskrift tandoori chicken kylling tandoori masala

Ingredienser

1 Kg kyllingelår
1 kop tynd jogurt
3 spsk. tandoori masala
1 tsk. cayenne peber
1 løg fint hakket
2 hvidløg fint hakket
Saften af en citron
½ kop rasp


Hej, min navne er Manjula, jeg fra India og jeg vise dig hvordan du lave indisk Tandoori chicken. Nej, naturligvis er jeg ikke fra Indien og mit navn er heller ikke Manjula, jeg prøvede bare at opbygge en god stemning omkring denne fantastiske ret. Tandoori chicken, er en indisk ret hvor kyllingen har denne fantastiske rød/orange farve. Farven kommer fra krydderierne, enten som du selv blander, eller fra tandoori masala, her har du det hele blandet sammen. Navnet stammer dog ikke fra krydderiet tandoori masala men fra ovnen ”tandoor” en lerovn hvori kyllingen bliver stegt. Jeg har sku set mange opskrifter hvor rød frugtfarve bliver tilsat for at opnå den rødlige farve. Og det fu#king irriterer mig, fordi hvis du bruger det rigtige krydderi så har du edderme ikke brug for din fu#king frugtfarve. Kan du ikke få fat i tandoori krydderiet, så kan du købe det hos Shop Asia alt til asiatisk madlavning og få det sendt med posten.



Kom kyllingelår i en stor skål og bland sammen med alle andre ingredienser, ud over raspen, den gemmes til senere. Kyllingelårene skal maseres godt ind i yoghurt og krydderierne, pas på dit tøj, det der tandoori masala stads får du ikke ud af tøjet. Kyllingelårene skal stå i et par timer og marinere i køleskabet. Det bedste resultat får du hvis det står og marinerer natten over.

Inden du knalder dem i ovnen, hælder du raspen i. Det bedste er naturligvis hvis du selv rister noget brød og krummer det i. Lad dem lige dryppe lidt af, vi vil ikke have 1cm tyk jogurt på kyllingen Nu skal de bare have 1 ½ time ved 200° i ovnen. Jeg lagde dem på et stykke bagepapir, men da jeg ville dreje dem, for at få dem sprøde hele vejen rundt, sad de fu#king edderme fast på bagepapiret, så det gode skind blev hængende. Det bedste resultat vil du få hvis du kan få dem til at hænge i et eller andet eller spyde dem op. Det gør de nemlig også i en original tandoor ovn.


Kan serveres med ris eller couscous.

0 kommentarer:

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP